احياي مجدد باتري هاي ضعيف شده ي لپ تاپ

باتري هاي لپ تاپ به طور ايده آل بايد حدود دو ساعت و نيم شارژ خود را حفظ کنند اما بعد از گذشت 1 تا 2 سال عمر مفيد آنها کاهش يافته و کارايي اصلي خود را از دست مي دهند.

 

باتري هاي ضعيف شده يا اصطلاحاً مرده لپ تاپ فقط 10 تا 15 دقيقه شارژ را در خود نگه مي دارند و براي خريد دوباره آنها بايد هزينه زيادي را پرداخت کنيد

باتري لپ تاپ خود را به مدت 15 ساعت داخل فريزر بگذاريد تا کاملاً يخ ببند، سپس آن را از فريزر خارج کرده و چهار دفعه شارژ و دشارژ (خالي) نماييد تا باتري عمري دوباره بگيرد.

همانطور که ميدانيد جريان برق به علت لرزش طبيعي مولکول ها به راحتي از اجسام عبور نمي کند که به دليل نظم بيشتر مولکول ها اين امر در اجسام رسانا کمتر است.

سرد کردن اجسام باعث کاهش لرزش مولکول ها شده و جريان برق را با سرعت و کيفيت بهتري عبور مي دهد و به عبارتي آنها را تبديل به يک ابر رسانا مي کند.

البته براي متوقف کردن کامل لرزش مولکول ها به سرماي -273 درجه سانتي گراد نياز است که عملاً دست يافتني نيست و علت عملکرد بهتر CPU در هواي سرد نيز همين امر است.

با استفاده از اين ترفند باتري لپ تاپ شما مي تواند مجدداً 1 تا 2 ساعت شارژ خود را حفظ نمايد و اين روش را براي بازيابي هارد ديسکي که کار نمي کند نيز مي توان بکار برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *